1. Цел на процедурата:
Настоящата процедура цели да насърчи инвестициите за въвеждане на съвременни информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и по този начин да допринесе за повишаване нивото на дигитализация на предприятията и готовността им за последващо преминаване към по-високите нива на цифровизация от областта на Индустрия 4.0.
2. Допустими кандидати:
a) Да са търговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите, или да са действащи адвокатски дружества по смисъла на Закона за адвокатурата;
b) Да са регистрирани не по-късно от 31.12.2023 г.;
c) Да са микро и малки предприятия;
d) Да са реализирали нетни приходи от продажби ОБЩО за 2023 и 2024 финансови години ≥ 100 000 лева;
e) Да имат средносписъчен брой на персонала за 2024 г., който е ≥ 2 заети лица.
f) Да са заявили подкрепа за основната или за допълнителна икономическа дейност на предприятието съгласно Класификацията на икономическите дейности (КИД-2008) на Националния статистически институт (НСИ) въз основа на данни за 2024 г.
3. Интензитет на помощта: 70 %.
4. Бюджет: 80 000 000 лева.
5. Минимална и максимална стойност на БФП:
a) Минимален размер на БФП: 5 000 лв.
b) Максимален размер на БФП: 50 000 лв.
6. Допустими разходи:
a) Разходи за създаване на онлайн магазин;
b) Разходи за въвеждане на ERP и CRM системи;
c) Разходи за въвеждане на модул/система за управление на веригата за доставки;
d) Разходи за въвеждане на модул/система за управление на складовото стопанство (WMS);
e) Разходи за въвеждане на модул/система за управление на производството;
f) Разходи за въвеждане и сертифициране на система за управление на сигурността на информацията съгласно изискванията на международния стандарт БДС ISO/IEC 27001;
g) Разходи за изграждане на система за защита на информацията в локална мрежа;
h) Разходи за изграждане на система за архивиране на информация и други.
Начален срок: 27.06.2025 г.
Краен срок: 26.09.2025 г.