1. Цел на процедурата:

Настоящата процедура цели да насърчи инвестициите за въвеждане на съвременни информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и по този начин да допринесе за повишаване нивото на дигитализация на предприятията и готовността им за последващо преминаване към по-високите нива на цифровизация от областта на Индустрия 4.0.

 

2. Допустими кандидати:

a) Да са търговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите, или да са действащи адвокатски дружества по смисъла на Закона за адвокатурата;

b) Да са регистрирани не по-късно от 31.12.2023 г.;

c) Да са микро и малки предприятия;

d) Да са реализирали нетни приходи от продажби ОБЩО за 2023 и 2024 финансови години ≥ 100 000 лева;

e) Да имат средносписъчен брой на персонала за 2024 г., който е ≥ 2 заети лица.

f) Да са заявили подкрепа за основната или за допълнителна икономическа дейност на предприятието съгласно Класификацията на икономическите дейности (КИД-2008) на Националния статистически институт (НСИ) въз основа на данни за 2024 г.

 

3. Интензитет на помощта: 70 %.

 

4. Бюджет: 80 000 000 лева.

 

5. Минимална и максимална стойност на БФП:

a) Минимален размер на БФП: 5 000 лв.

b) Максимален размер на БФП: 50 000 лв.

 

6. Допустими разходи:

a) Разходи за създаване на онлайн магазин;

b) Разходи за въвеждане на ERP и CRM системи;

c) Разходи за въвеждане на модул/система за управление на веригата за доставки;

d) Разходи за въвеждане на модул/система за управление на складовото стопанство (WMS);

e) Разходи за въвеждане на модул/система за управление на производството;

f) Разходи за въвеждане и сертифициране на система за управление на сигурността на информацията съгласно изискванията на международния стандарт БДС ISO/IEC 27001;

g) Разходи за изграждане на система за защита на информацията в локална мрежа;

h) Разходи за изграждане на система за архивиране на информация и други.

 

Начален срок: 27.06.2025 г.

Краен срок:      26.09.2025 г.