1. Цел на процедурата
Настоящата процедура цели да подкрепа и подпомагане на МСП в процеса към реализиране на икономически преход.
2. Допустими кандидати
- Да са търговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите, или да са еквивалентно лице по смисъла на законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство;
- Да са микро-, малки и средни предприятия;
За съществуващи предприятия – реализирани общо за 2021-ва, 2022-ра и 2023-та финансови години финансови нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи:
– микро- предприятие 100 000 лева;
– малко предприятие 250 000 лева;
– средно предприятие 800 000 лева.
За новообразувани предприятия – Предвидени в бизнес план, изискуемите нетни приходи от продажби да бъдат постигнати, съобразно декларираната към момента на кандидатстване категория предприятие, за период от три финансови години (следващи годината на приключване на проектното предложение), както следва:
– микро- предприятие ≥ 100 000 лева;
– малко предприятие ≥ 250 000 лева;
– средно предприятие ≥ 800 000 лева.
** Мястото на изпълнение на инвестициите е на територията на общините в областите Кюстендил, Перник и Стара Загора, както и на общините Нова Загора, Ямбол, Симеоновград, Харманли, Тополовград, Димитровград, Хасково, Елхово, Сливен и Тунджа, в т.ч. стартиращи предприятия.
3. Общ размер на средствата по настоящата процедура: 250 000 000 лв.
4. Интензитет на помощта:
- в ЮЗР:
Микро- и малки предприятия до 40%;
Средни предприятия до 30%.
- извън ЮЗР:
Микро- и малки предприятия до 80%,
Средни предприятия до 70%.
5. Минимална и максимална стойност на БФП:
- Минималният размер на БФП е 50 000 лева.
- Максималният размер на допустимите разходи е:
– Микро- и малки предприятия: до 500 000 лева;
– Средни предприятия: до 1 000 000 лева.
6. Допустими разходи
- Разходи за придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи (ДМА);
- Разходи за придобиване на специализиран софтуер за производствения процес, представляващ дълготраен нематериален актив (ДНА);
- Разходи за строително-монтажни дейности (СМР) свързани с инвестиции за диверсификация на МСП;
- Разходи за наем на работни помещения до 10% от общите допустими разходите по проекта;
- Разходи за покупка на земя
- Разходи за услуги, необходими за разработване на нови продукти/услуги – до 20% от общите допустими разходите по проекта;
- Разходи за обучение на служителите на кандидата, във връзка с направената инвестиция по проекта.
- Разходи за техническа помощ в подкрепа на подкрепа на стартиращи предприятия.
Индикативен срок на отваряне: 31.12.2024 г.